Warszawski Festiwal Kutlury Bez Barier


Festiwal (w festiwalu) - PRZEJŚCIA. Nazwa festiwalu jest wielowymiarowa. Oznacza przejścia fizyczne w kinie, Przejścia między różnymi grupami niepełnosprawności, między osobami pełnosprawnymi i osobami z niepełnospawnością, przejścia od wykluczenia do pełnej inkluzji. Przejścia od marzeń do rzeczywistości.
Program Festiwalu PRZEJŚCIA W KINIE ELEKTRONIK 6.10. - 2017
(01-518 Warszawa, Generała Zajączka 7)
PROGRAM 6 października
18:00 Otwarcie festiwalu
projekcja filmu LA LA LAND, reż. Damien Chazelle, USA 2016, 126 min.
Ten musical miał swoją premierę na Międzynarodowym Festiwalu filmowym w Wenecji, w 2016 r. I z miejsca podbił serca publiczności oraz krytyków. Dowodem przychylności tych ostatnich jest aż 6 oscarów i 7 złotych globów. Chazelle w swoim obrazie zabiera nas do rozśpiewanego i roztańczonego Los Angeles lat pięćdziesiątych,, którego serce wtedy biło w rytmie niezapomnianego swinga. Głównymi bohaterami opowieści są pianista jazzowy Sebastian, w którego wcielił się Ryan Gosling i grana przez Emmę Stonę Mia stawiająca pierwsze kroki na drodze do aktorskiej kariery. Oboje pragną osiągnąć sukces choć każde z nich rozumie go inaczej. LA LA LAND to opowieść o pięknie marzeń i niebezpieczeństwie jakie niesie za sobą ich realizacja. To także romantyczna historia dwojga ludzi wspólnie odkrywających fascynujący świat jazzu. Jednakże przede wszystkim LA LA LAND to ogromna dawka pozytywnej energii zaklętej w swingowych melodiach.
20:30 Warsztaty taneczne w stylu swing z tancerzami z Shim Sham. Warszawski Swing.
21:30 Potańcówka swingowa – hol Warszawskiej Szkoły Filmowej
PROGRAM 7 października
12:00 Mężczyzna imieniem Ove (En Man som heter Ove), reż. Hannes Holm, Szwecja 2014, 116 min.
Mężczyzna imieniem Ove (En Man som heter Ove), reż. Hannes Holm, Szwecja 2014, 116 min.
To ekranizacja bestselerowej powieści Szweckiego pisarza Fredrika Backmana pod tym samym tytułem. Głównym bohaterem jest zgryźliwy emeryt, z którym raczej nie chcieli byśmy się zaprzyjaźnić. Po śmierci żony Ove pogrąża się w depresji izolując się od najbliższego otoczenia. Jednakże wszystko zmieni się, kiedy do pobliskiego domu wprowadzą się nowi sąsiedzi. Choć początki znajomości nie są zbyt obiecujące to wkrótce w życiu emeryta powieje młodością i spontanicznością. Film Holma to opowiedziana z przymrużeniem oka historia o przyjaźni i bliskości ale także o bolesnej samotności starszego człowieka.
14:30 Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej, reż. Maria Sadowska, Polska 2017, 117 min. – po projekcji spotkanie z gośćmi
Film opowiada historię słynnej polskiej seksuolożki Michaliny Wisłockiej, a tytuł jest nawiązaniem do sztandarowego poradnika jej autorstwa. Trzeba było mieć nie lada odwagę żeby w siermiężnych i przaśnych latach PRL opowiadać otwarcie o kobiecej i męskiej seksualności. Jeszcze więcej odwagi było niezbędne by robić to będąc kobietą. Obraz Sadowskiej pokazuje Wisłocką jako , zdolną badaczkę, charyzmatyczną edukatorkę, ale także a może przede wszystkim, zwykłą kobietę z jej namiętnościami i problemami. Magdalena Boczarska, która wcieliła się w rolę głównej bohaterki stworzyła postać wielowymiarową, budzącą podziw swoim zdeterminowaniem ale przy tym bardzo ludzką.
PROGRAM 8 października
11:00 Życie animowane (Life, Animated), reż. Roger Ross Williams, USA/Francja 2016, 90 min.
To film dokumentalny opowiadający niezwykłą historie Owena Suskinda, chłopca, który przezwyciężył swoją niepełnosprawność dzięki bajkom z wytwórni Walta Disneya. Owen cierpi na autyzm co znacznie ogranicza jego możliwości poruszania się i komunikacji. Jego sposobem na zrozumienie świata i porozumienie się z nim stały się filmy animowane. Być może Owen, podobnie jak Piotruś Pan zrozumiał, że dorastanie nie ma sensu. Dlatego pozostaje ciągle w świecie swego magicznego dzieciństwa a z rodzicami rozmawia używając słów ulubionych bohaterów.
14:00 Dzikie róże, reż. Anna Jadowska, Polska 2017, 90 min – pokaz przedpremierowy, po projekcji spotkanie z gośćmi
To poruszająca historia jakich wiele w dzisiejszym świecie rodzin rozdzielonych przez emigrację zarobkową. Ewa wychowuje dwójkę dzieci praktycznie samotnie, gdyż jej mąż z rzadka jedynie przyjeżdża z odległej Norwegii. Chcąc zagłuszyć samotność i zabić małomiasteczkową nudę Ewa decyduje się na niezobowiązującą przygodę miłosną z nastolatkiem. Jednakże konsekwencje tego kroku okazują się znacznie poważniejsze niż mogła by podejrzewać. W dodatku na plantacji róż, na której pracuje, znika jej mały synek Jaś. Zrozpaczona kobieta stara się uratować rozsypujące się małżeństwo i odnaleźć zaginione dziecko.